zondag 26 juni 2022

Kort op zondag: De lul en de klootzak

 

‘Hee, smerige lul, vind je dat normaal’, riep ik het oude drankorgel toe. De uitgeteerde zestiger stond tegen de heg te zeiken. De heg voor mijn huis. Hij had een vrij grote lul zag ik en behoorlijk bruin.

‘Hee, lul’, riep ik nog een keer.

 ‘Je moet je bek houden klootzak. Ik ben aan het pissen’, baste hij terwijl de gele bierstaal wat begon te tanen.

Om ongelukken te voorkomen fietste ik door.

 

De volgende dag zat hij al weer voor de Aldi met een halve liter en zijn compaan. Tot mijn verbazing sprak Cor hen aan en wenkte mij.

‘Ik heb gezegd dat ze hun bierblikken moeten opruimen en de peukjes niet op de grond moeten gooien’, zei Cor triomfantelijk.

‘Dat doen we altijd’, zei de lul.

‘Maar er is hier geen prullenbak, toch?’, voegde zijn kameraad toe, terwijl hij een slok nam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten