dinsdag 30 september 2014

Sponsor het De Hunze & Van Starkenborghpad en krijg een knipwerk van uw huis

Het huis van de overburen door Marius de Schaar



















In 2013 bestond de wijk De Hunze 25 jaar. Deze zilveren mijlpaal was voor mij de aanleiding om iets terug te doen voor de wijk waar ik al veertien jaar met veel plezier woon: het ontwikkelen van een wandelpad door alle straten van De Hunze en Van Starkenborgh. Wandelen is immers gezond en zit zeer diep in de menselijke natuur. Er zullen niet veel mensen gezond van lijf en leden zijn, die het nog nooit gedaan hebben. Waarom dan niet in de eigen wijk: elke reis begint immers bij de voordeur.


In september 2013 begon ik mijn tocht bij de Gerrit Krolbrug door Van Starkenborgh en De Hunze, bijna een jaar later zomer 2014 kwam ik weer terug. Onderweg heb ik van alles mogen zien en leren: onvermoede geschiedenissen, aparte architectuur, kunst, natuur en nog veel meer.

Het resultaat is een route van 13 km en een gidsboekje dat informatief en vermakelijk is. Dit boekje wil ik in samenwerking met Stg. de Algehele Aanraking graag cadeau doen aan de wijk: namelijk het gidsje wijkbreed huis-aan-huis te verspreiden. Daarvoor zal een oplage nodig zijn van ongeveer 1500 exemplaren.



Het project wordt grotendeels door vrijwillig gerealiseerd: schrijven, opmaak, foto’s, teksten zijn kosteloos ter beschikking gesteld door de makers. Ook de verspreiding zal door vrijwilligers gebeuren. Het drukken van het boekje zal echter niet kosteloos zijn. Naar verwachting is er ongeveer 2500 EUR nodig om het project te kunnen laten slagen. Daarvoor heb ik ook uw hulp nodig. Graag nodig ik u uit om sponsor te worden van het project.



Technische details:

Boekje a5 formaat, geniet, ongeveer 72 pagina’s binnenwerk, zwart/ wit, tekst en foto’s, 90 gr papier

Omslag: kleur 160 grams, ontwerp van striptekenaar Hans Huisjes.



Sponsoring, een voorstel:

Stort 25 EUR naar NL38 INGB 0005 7099 20 t.n.v. Stichting de Algehele Aanraking o.v.v. ‘sponsor De Hunze’. Als tegenprestatie krijgt u: naamsvermelding in het boekje, een exemplaar van het boekje en een fraai Nieuw-Hollands knipwerk van uw huis door knipkunstenaar Marius de Schaar (mariusdeschaar.exto.nl). Hierboven vindt u als voorbeeld: de Rietveldlaan, evenzijde.



Als u sponsor wil worden van dit project kunt u zich aanmelden bij onderstaand adres. Bij voorbaat dank! Ik verneem het ook graag als u nog vragen heeft of nadere informatie wil hebben.



Paul Borggreve inzake Stichting de Algehele Aanraking

Rietveldlaan 13

9731 MJ  Groningen

050-5412031

algehele@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten